การปรับปรุงการดำเนินงานเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานตั้งแต่เดือนกุมภาพันธ์ 2552 : กรณีศึกษา งานทะเบียนและประเมินผล คณะวิศวกรรมศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

สงวน ภู่ระหงษ์

Abstract


The topic of this paper is to describe the process improvement for the registrar’s office,
academic affairs, faculty of engineering, Chulalongkorn University in 2008. This improvement can be
realized under the concept that the global efficiency of the registrar’s office depends on the properly
and well-defined protocols or operation rules combining with officers’ understanding. The key index
of its successful is to increase the satisfaction level for services. Our study demonstrated how the
efficiency of services and the problem analyzing and solving capacities can be improved by regarding
the processes. In fact, it should consider operation processes, procedure, rules, announcement, and
also removing some unnecessary works. The important result shown that this improvement can
support the faculty of engineering to accomplish the vision of the faculty: The Faculty of Engineering
is regarded as Thailand’s strongest academic institute in engineering and leader in education and
research. We train our students to be conscientious and ethical engineers.

Keywords


การปรับปรุงกระบวนการ วิศวศึกษา

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.4186%2Fej.v1i3.60

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.